3 Online Marketing trends die je niet langer kunt negeren in 2019

In 2019 hebben we een enorme verschuiving gezien in het digitale marketinglandschap met SEO, Social Media, PPC en contentmarketing. Er kan een tijd geweest zijn waarin je artificial intelligence of image search af had kunnen doen als een kunstje uit een science fiction film, maar die tijd is allang verstreken.  

Er zijn veel nieuwe digitale marketing trends en -strategieën die evolueren in het huidige internet-verbonden tijdperk. En het is aan bedrijven om ze nu te gebruiken en te slagen. Want wat vorig jaar werkte, zal dit jaar misschien niet langer hetzelfde resultaat behalen. We hebben een online marketing bureau in Breda gevraagd naar hun inzichten op de trends van 2019 en 2020. 

Artificial Intelligence

Artificial Intelligence zal de wereld overnemen! Of op zijn minst de werelds eenvoudigere banen. AI kan het gedrag van consumenten en zoekpatronen analyseren. Hierbij wordt data gebruikt van sociale media platformen en blogposts om bedrijven te helpen begrijpen hoe gebruikers en consumenten hun producten en services ervaren. Facebook-messenger bots (later meer over chatbots) kunnen u bijvoorbeeld helpen bij het automatiseren en optimaliseren van uw klantenservice.

Kunstmatige intelligentie biedt gebruikers ook informatie en tips door het gesprek aan te gaan. Bedrijven die AI in 2019 – 2020 implementeren, zullen in staat zijn om kosten te besparen en de groei te versnellen om zo een voorsprong op hun concurrenten te krijgen.

Programmatic Advertising

Programmatic advertising houdt in dat AI gebruikt wordt om het kopen van advertenties te automatiseren. Hierdoor kun je specifieke doelgroepen makkelijker targeten. Denk aan realtime biedingen of veilingen. Dit is een vorm van programmatisch kopen van advertenteis. Deze automatisering is veel efficiënter en sneller, wat leidt tot hogere conversies en lagere kosten voor acquisitie van klanten.

Chatbots

Chatbots blijven een belangrijk onderdeel van digitale marketing in 2019 en 2020. Deze op AI gebaseerde technologie maakt gebruik van instant messaging om in real-time, dag en nacht te chatten met klanten of bezoekers van de site. Veel klanten geven de voorkeur aan interactie met chatbots, omdat ze snel reageren, snel antwoorden geven, uw volledige koopgeschiedenis goed herinneren en nooit hun geduld verliezen.

Deze virtuele assistenten bieden een uitstekende klantenservice, voldoen aan de verwachtingen van klanten en automatiseren van herhalende taken. Wat betekent dat u zich kunt concentreren op belangrijker werk.

Bron: Think Online

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *