achteraf betalen

Achteraf betalen bij online shoppen

In het jaar 2016 kwamen we verschillende e-commerce innovaties tegen, waaronder de opkomst van mobiele, betalingen, het verbod op geoblocking en natuurlijk de release van Magento 2. Wat kan de Nederlandse e-commerce markt in 2017 verwachten? MultiSafepay op online marktplaatsen, m-commerce, achteraf acceptgiro betalen, en de (eventuele) evolutie van grensoverschrijdende e-commerce.

1. Markten van derden

De trend van het verkopen van producten via een online marktplaats is al een tijdje op de internationale e-commerce markt (Amazon, Rakuten, Asos Marketplace) en in Nederland (Bol.com, Nextail). Veel handelaren beginnen echter het nadeel van deze trend te ervaren: het marketingkanaal van derdenmarkten neemt een concurrerende positie in tegen de eigen online winkel van de handelaar.

Daarnaast zijn de zoekresultaten van een consument gebaseerd op prijs in plaats van relevantie. Als handelaar kan je dus concurreren met meerdere andere kooplieden en de markt zelf. Men verwacht dat de verkopers meer oplettend zullen zijn bij het kiezen van extra verkoopkanalen en dat ze goede alternatieven zullen omarmen. Zoals de mogelijkheid om online aankopen te doen bij een winkel zoals Mediamarkt. Om vervolgens de aankoop van mediamarkt gespreid betalen over een langere periode.

2. ‘Mobiel vriendelijk’ is zo 2016 …

Zoals eerder vermeld in onze blog, vinden steeds meer consumenten de online markt en online winkelen via hun smartphone, tablet of wearable. In lijn met deze ontwikkeling implementeert Google geleidelijk hun mobiele eerste index; Websites die niet mobiel zijn, zullen lager worden in zoekresultaten. Dit is een duidelijk teken van de verschuiving naar m-commerce. De vraag naar e-commerce apps zal waarschijnlijk alleen toenemen. Men is in de voorgaande jaren voorbereid op de toename van m-commerce met mobiel responsief ontwerp voor betaalpagina’s en bereidt zich voor op de lancering van de volgende generatie ‘mobiele eerst’ betalingspagina’s. Mobiel vriendelijk verschuift zich naar mobiel, dus het is belangrijk voor online bedrijven om zich voor te bereiden op de toekomstige veranderingen.

3. Vereenvoudigen van online betalingsprocessen en flexibiliteit: ‘Nu kopen, achteraf betalen’

Hoewel iDEAL momenteel nog steeds een dominante positie heeft als betalingsmethode in Nederland, krijgen betalingsmethoden, zoals achteraf betalen snel terrein. Het proces van bestellen van producten en het betalen na de bestelling wordt geleverd, wordt zowel veilig als klantvriendelijk beschouwd. Consumenten kunnen hun bestelling plaatsen zonder online betalingsgegevens in te vullen, dus deze betaaloptie is een populaire keuze op desktops, smartphones en tablets.

 

Verwachtingen voor 2017 lopen hoog op. Online winkels staan ​​op basis van hun (internationale) reikwijdte, klantenservice en beschikbare betaalmethoden. De markt wil de lat hoog zetten en leveranciers kansen bieden om de meeste profijt uit hun online bedrijven te halen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *